Ocena: 8
Punkty: 142
Wejścia: 3075


czytaj więcej >
Więźniowie marki
Nike, Adidas, Puma, Calvin Clein. Czy zdajesz sobie sprawę, że markowe ciuchy, uchodzące w pewnych kręgach za odzież ekskluzywną są w rzeczywistości odzieżą reklamową? Zastanów się teraz czy posiadasz w domu kubki z nadrukiem bądź jakiekolwiek gadżety reklamowe. Kubki z nadrukiem często pełnią funkcję stricte marketingową. Często jest tak, że nasz ulubiony kubek, czy filiżanka posiada logo producenta kawy, herbaty, czy nawet klubu sportowego. Dziś reklamuje się każdy. W czasach, gdy marka stała się wyznacznikiem jakości, zarówno wielkie firmy jak i mniejsze przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić wyzbycie się działań marketingowych. Ulubiona koszulka z logiem ?nike? czy buty ?puma? to typowa odzież reklamowa. Nie jest to może reklama nachalna, obciachowa, lecz wciąż pełni swoje podstawowe funkcje. Czy nie jest to genialne w swojej prostocie? Ludzie z dumą noszą odzież, którą traktują jako towar luksusowy, nie zdając sobie przy tym sprawy, że są chodzącym bilbordem obwieszonym przez gadżety reklamowe takie jak odzież reklamowa, smycze, otwieracze do piwa, czy dodatki. Reklama wtargnęła do naszego życia w taki sposób, że nawet nie zwróciliśmy na to uwagi. Staliśmy się wyznawcami marki. Okazuje się, że dużo większą popularnością cieszą się kubki z nadrukiem, niż ich odpowiedniki pozbawione jakiegokolwiek przekazu marketingowego. Należy tu zwrócić uwagę na to, że reklamuje się każdy. Kubki z nadrukiem przedstawiającym logo klubu sportowego, to taki sam marketing jak koszulka z logiem lokalnego warsztatu samochodowego, czy gadżety reklamowe przedstawiające twarz polityka próbującego pozyskać elektorat. Niestety, od przekazu reklamowego się nie uwolnimy. Jedyne co możemy zrobić, to brać przykład. Możliwe, że w przyszłości sami zaczniemy osiągać korzyści dzięki reklamie, niezależnie czy to będzie odzież reklamowa, kubki z nadrukiem, czy reklama telewizyjna.
www.artplay.pl